Monday, May 26, 2008

Redang oh Redang...

16.Mei.2008-rushing ke Kuala Trengganu untuk Redang Trip, setelah 11 jam menaiki bas, sampai gak la aku ke Terengganu ni... Tak sangka lak Terengganu sekarang ni sedang promosi ... Jam 10 sampai ke jeti merangg, setiu... dan 1 jam menaiki bot ke Redang, laut agak bergeoa dan bot penuh... sampai2 kena terjun laut, sebab jeti telah dihanyutkan, abis basah...
Bawah ni bukat resort yang aku tingal, tapi ini adala Laguna Redang... aku dok kat Redang-Pelangi Resort...




Ingat rumah ini tak... ini adalh replika rumah 'Summer Holiday" lakonan Sammy Cheg dan Ricky Ren (1999) tapi duu rumah sebenar adalah tapak laguna tur..

Senja di Redang.... Tak sehebat Tioman, sebab kami berada di sebelah timur pulau...


Sempat taking naik bukit, yg bestnya redang ni, walaupun tepi pantai, penuh dengan ikan...


Uncle n Keranya..petang2 dok bersiar2..

Orang blaja diving...bukann driving:-P

Ni la, resort yang aku dok tur..ala2 tenang gitur, tapi penuh nagn guest... rasa macam kat HK tropika lak...
Some special post dari aku...





lain-lain boleh tengok kat flicrk aku ka..banyak sangat nak di upload kat sini kan boring lak....
next entry aku masukkan pics dalam air lak.. tengah penat ni, baru balik dai Parit dan Manjung.. dah la 2-3 hari drive lebih 8 jam sehari balik kampung... ye lah-

'g jalang mana2 boleh, balek kapong tok leh'-bapak aku:-P


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com