Monday, March 10, 2008

PRU 12 - 2008 (II)

10.03.3008 (Monday) - Baru tiba dari dungun terengganu, semperna dengan election ke 12, mulanya aku nak upload pics yang diambil masa perjalanan pada 7.03.3008-8.03.2008 tapi ntah aper2 ntah, xleh nak upload pics.bengang gak...

dah beberapa jam kemudian br dapat...


Keputusan pilihan raya kali ni amat mengejutkan, walupun harapan itu ada...tapi xsangka gak seteruk ni BN kalah sepanjamg 12 kali piliharaya.. walaupun tiada kecenderungan untuk terlibat serius dalam politik tanah air hati ini tak dapat tuk menahannya..... pepe hal boleh rujuk laman2 blog lain la k... sendiri maklum....

Perjalanan balik aku bermula jam 7am 7.03.2008 menggunakan jalan Ipoh-simpang pulai-cameron highland-gua musang-tasik kenyir-kuala terengganu-dungun.. mengambil masa 10 jam keseleruhannya.aku sampai dungun sekitar jam 6pm.. dah la aku di bawah pengaruh preskripsi drug..mcm2 peristiwa menarik belaku sepanjang perjalanan ini... akan di detailkan dalam blog lain...

hujan mengiringi sepanjang perjalanan ini... masuk gua musang..jalan jem giler, stesen minyak pun penuh...and kereta aku masuk bawah lori roti gardenia kat stesen minyak petronas gua musang.... and ....

sekadar pic penyedap cerita

aku pun xtau berapa lama dah kereta ni ada kat jalan tasek kenyir....

Hari pengundian 08.03.2008..aku mengundi di Sekolah Kuala Dungun saluran 3, dalam jam 9am dah sampai, tapi tak ramai orang..xyah beratur pepanjang.... lepas tu sempat la aku menrayau sambut ambik gambar... siap orang tanya...wartawan mana tur?

Gula-gula Barisan Nasional


Jambatan SUngai Marang...

kat Terengganu, kelantan memang meriah ngan bendera masa pilihan raya ni, berbanding ngan Ipoh yang boleh bilang poster dan benderanya...



Kat peti undi aku...


Kalah daa...
Meriah giler...


Gabungan warna yang menarik

macam-macam cara nak tarik pengundi....
Anyway, Dungun parlimenya di menangi BN tapi DUN SURA dimenangi oleh PAS.... Anyway terengganu masih lagi di bawah BN, yang akan terus menawarkan pembangunan yang tidak pernah di lihat oleh rakyat terengganu itu sendiri..antara yang di janjikan oleh MB terengganu dulu...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com