Tuesday, March 11, 2008

Dungun Terengganu

Setelah 4 tahun (or hampir2) xbalik terengganu dan di kesempatan election ni + ada org kata akan di beri elaun minyak? so aku balik la tuk mengundi... dalam demam yang agak teruk dan di bawah pengaruh dadah yang di prekripsi aku ala2 mamai2 gitur... sory yerk aku xmemandu dibawah pengaruh dadah...so aku mintak la bakal cikgu di Ipoh ni drive keta.... aku dok la jd co pilot yang tido meh... siap sempat singgah Cameron cri strawberry..biasa la awal2 pagi sampai mesti kena pow, sebab hanya satu jer stall yang bukak...
Antara benda yang ku rindu nak tengok...kat Ipoh takder menatang ni..kena g kampung-kampung..kat taman, rumah flat ataupun kondo pun xder menda ni....
ni dulu2 sema kawan seperjuangan..yang bestnya diaorg xigt pun kat aku dah.... dulu dok mandi sungai sama2 ni... (10 tahun lepas)
mamat bawah ni xkenal sangat..tapi 8 tahun lepaspernah la bersembang2... dia mintak promokan muka dia..kata nak jd model...
Icon terbaru negeri Terengganu... Monumen Masjid Kristal... ingat nak g melawat pada hari ahad..tapi sebab mlmnya tido jam 4 pagi..lansung xleh nak drive ahadnya.demam makin ok... mood kemenangan berapa besar pun ada:-)
Pic ni di ambil dari jambatan Sultan Mahmud.... tu pun kena pakai zoom yg panjang n aku dok dlm keta yang sedang bergerak laju....
Ni icon yang lama punyer..ala2 holywood gitur...


Sempat singgah jamak zohor dan asar kat masjid terapung atau masjid tengku zahrah tengah kat lagon kuala ibai, kuala terengganu... masih macam dulu... xde perubahanan pun sejak aku tinggalkan terengganu 5 tahun lepas...
Menda yang aku nak makan bila ke terngganu...Keropok Lekor... yang paling best kat marang...Tapi pelancung selalu pegi beli kat Losong terengganu... Tempat yang aku suka, kat pantai kelulut marang, mula2 dulu pakai bangsal buruk jer..sekarang nah..kedai dah jadi 2 tingkat dan org beratur nak beli keropok lekor dia... kuah colek dia pun best.. nak tau kedainyer..betul2 depan pantai rekriasi pantai kelulut

ni kedai nyer....

Abis elaction..g la jalan2 sekitar Dungun.... cuba guna jambatan baru bandar kuala dungun-seberang pintasan.... some view from the bridge...

Jeti kuala Dungun

Kuala Dungun

Bot Nelayan

Pasar dungun

Jambatan seberang pintasan or kuala dungun

masih ada burung2 berterbangan bebas mencari rezeki...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com