Wednesday, August 15, 2007

Kuala Lumpur

















Hari ni, meeting ngan Pengurusan tertinggi. 1st time bagi kami di peringkat daerah yang dipanggil ke HQ untuk mengadap KP, TKP-2, dan pengarah2 bahagian tanpa dihadiri pengurusan tertingi di peringkat negeri. Banyak juga isu daripada persidangan semalam di ungkai kembali dan di perjelaskan.

Bagusnya program hari ini, walaupun notis yg diberikan kurang dari 18 jam:P


Dapat juga makan semeja dengan Funding Director dan Vice Development Director. best gak, yg lain jeles jer.. tapi biasa la, bila makan ndengan VIP ni, kurang la skit nikmatnya.


Bukan nak cerita pasal makan, tapi kalau di cerita pasal detail apa yang dibincangkan, ia akan melibatkan akta rahsia rasmi. takder la, gurau jer... Banyak yang dibincangkan adalah mengenail program semalam dan masalah-masalah di peringkat daerah yang telah lama dibangkitkan tanpa penyelesaian yang konkrit. Isu utama adalah kenkangan kakitangan, walhal bebanan tugas semakin bayak, bilangan staff sama sahaja sejak 20 ahun yang lalu. Dulu proses pinjaman RM2,000 tanpa penjamin, sekarang dah RM50,ooo tanpa penjamin. Konrak dah RM200k tanpa pejamin. Tidak termasuk program MPUD lagi, Expo, Seminar, Bengkel dan menjaga bangunan-bangunan yang hendak roboh dan masalah peruntukan untuk dibaiki... Penyewa yng tidak bayar sewa tetapi tidakboleh dikeluarkan..
Tetapi kerana keikhlasan untuk membantu bangsa, nusa dan negara. Telan sahaja la, lani tidak kira hari sabtu dan ahad kena keje gak. sebab waktu opis layan customer. kekadang macam klinik swasta lak. lepas jam 5.30pm baru nak start buat kerja hakiki. jam 6.15 kena balik sebab nak tengok ManjaLara:-P malam lepas magrib kena keluarkan peluh, abik dalam sejam... lepas tu balik rumah, update bloog ni... sejak ada 3G ni, jam 12am baru tido..jam 5.30am nangun, 7.30 am masuk opis hingga 5.30pm..

Rutin berulang, bila keje ni rasa macam tiada life, perkara yang sama jer kita buat, sebab tur sekali sekala aku nak kluar dimana tiada yang dapat kontek handphone aku... lari jauh-jauh selama seminggu atau dua. Sekarang dah tiada teman nak ajak jalan-jalan. Yang ada dah lari bersama partner yang lama. team aku member dah outsataion kat Sudan. inggal aku kat Malaysia i jer. Kena tubuh team lain lak.. Brangan nak tour europ. Ada sesiapa berminat? dalam 4 orang sudah cukup per team. Untuk memudahkan perjalanan... Depent on bujet la...


Aku juga masih mencari team untu ke Jogjarkarta... Cadangan ke Borbodur, dalam 5 hari, guna AirAsia ke Solo, dan naik train ke Jorja...tapi akhir tahun bukanlah waktu sesuai untuk melancung di sebelah timur. Quarter ni banyak berlaku gempa, lepas tu taufan dan lastly banjir besar...waktu terbaik seperuh quarter dan tengah tahun...
ok sesiapa berminat, boleh kontek aku di rompin77@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com