Thursday, June 13, 2013

Semalam di Shah's Beach Resort, Melaka


Setelah hampir setiap minggu berkereta menuju ke pelbagai destinasi bermula dengan Pilihanraya Umum ke 13 di Terengganu, kemudian hari pernikahan di Sungai Besar, Selangor. Seminggu kemudian balik ke Kuala Rompin untuk upacara sambut menantu, dan ke Jawi, Seberang Perai Selatan untuk menghadiri Kursus dan kali ini ke Melaka untuk memberi taklimat kepada kakitangan yang menguruskan kewangan Pusat.


12 Jun 2013 - Lokasi program adalah di Shah's Beach Resort Melaka, Tanjung Kling. Berada di pinggir Selat Melaka bersebelahan dengan beberapa hotel yang besar. Panda telah di sediakan bilik Deluxe Chalet. Bilik yang besar dengan katil Queen Siap ada pancuran air ala-ala jakuzi lagi. Telah lama panda tidak di taja dengan bilik sedemikian rupa.



Dekorasinya sangat unik, bercirikan rumah Baba lama, dengan perabut antik di lobinya. Suasana agak suram dan menimbulkan misteri. Tiada hantu di sini itu pasti. Panda tidur dengan nyenyak tanpa gangguan kecuali nyamuk apabila subuh menjelang.


Makanan di sini juga enak, tetapi panda tidak sempat untuk merasa assam pedas Melaka kerana jadual yang ketat. Panda hanya sempat bersiar-siar di sekitar pada senja yang sama panda tiba.




Shah Beach Resort memang sesuai untuk dijadikan tempat istirehat dengan suasana tradisional. Kawasan ini juga tenang di saming mengadap Selat Melaka dan Bandaraya Melaka, Bandaraya Bersejarah itu...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com