Friday, January 17, 2014

Panda di Singapore - Esplanade Drive


Meninggalkan Orchard Road, Panda menaiki MRT dari Orchard Stesen menuju ke ke Bayfront dengan harapan ingin ke Garden By The Bay Singapore. Tetapi hasrat itu di tangguhkan, panda turun di  Raffles Place. Stesen ini berada di tengah-tengah pusat bandar Singapore city.








Dari Raffles Place Station, panda Collyer Quay menuju ke Marina Boulevard sambil menikmati pemandangan senja yang indah berlatarbelakangkan Marina Bay Sands yang menjadi mercutanda baru bagi Singapore. Rekaan bangunan yang unik dengan lanskap kapal di bumbung.





Kemudian panda menyusur Furllerton Road menuju ke icon Singapore, Merlion Park. Dengan ketinggian 8.6 meter dan 70 tan. ia menjadi tarikan utama. Ikan yang berkepala Singa ini menjadi tarikan ribuan pengungjung apabila ke Singapura.







Panda menyeberangi esplanade Drive menuju ke Esplanade Theater on the bay, bangunan yang mengambil inspirasi buah durian. Ia menjadi pusat kesenian Singapore. Pada masa kunjungan panda ini, ada India Culture Week, semperna sambutan Devalee. Sangat meriah kawasan ini.



Akibat kelaparan, panda singgah di Raffles city untuk menikmati Ebi Burger atau burger udang Mac Donald. Pertama kali panda menikmati burger ini ketika di Jepun. Hairan mengapa burger ini tiada di Malaysia. Walaupun panda telah di jemput oleh rakan dari SIngapore untuk makan malam bersama selepas itu....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com