Sunday, May 29, 2011

Sulawesi Selatan - Pantai Losari

makassar 1008

Inilah entri terbanyak bagi panda untuk suatu pejalanan, bila agak lama, banyak cerita yang hampir lupa untuk dikongsi. Tambahan pula kesibukan jadual harian membuatkan masa lebih terbatas. Panda pun tidak pasti apa yang panda kejarkan. Cuma apa yang panda ingin lakukan buat masa ini dan depan, adalah menikmati hari-hari terakhir dengan penuh manafaat buat diri panda.

makassar 1044

Selepas ke Pulau Khayalan, panda mengunjungi Makassar Mall ataupun sentral, dsini banyak menjual barangan tempatan terutamanya fabrik Sutera Bugis. Harganya sekitar Rp40,000 dan ke atas. Kebijaksanaan pembeli adalah penting dalam tawar menawar.

43

Petangnya kami ke Jalan Sumbo Opuh, jalan ini terkenal dengan kedai-kedai emasnya dan juga barang cenderamata Makassar. Harga di barangan di sini lebih murah dari Pasar Sentral tetapi berharga tetap. Harga Pass katanya.

44

Menjelang senja, panda menikmati petang terakhir di Makassar dengan melihat gelagat warga tempatan di Pantai Losari. Ia bukanlan pantai sebenarnya tetai lebih kepada dataran yang dibina di pantai. Menikmati pemandangan senja memang mengasyikan di sini.

makassar 138

Di sini juga lebih kepada tempat pertemuan bag masyarakat Makassar. Cuma sekali-sekala air dari Lagoon tersebut mengeluarkan aroma yang kurang menyenangkan. Air di sini juga agak hitam . Ini boleh merosakkan mood pengungjung  terutamanya yang baru datang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com