Monday, April 27, 2009

Patung Kertas 2 V/s Meeting aku

My creation

Setelah sehari memasuki opis, Panda perlu kembali ke Kuala Lumpur bagi menyertai mesyuarat peringkat penyelaras negeri di ibupejabat. Perjalanan bermula 22 April 2008 selepas solat zohor, kira-kira jam 2 petang dan selamat tiba di hotel Plaza Jalan Raja Laut 2 jam 30 minit. Biasa sekiranya ke Kuala Lumpur mau 3 jam baru sampai. Penat juga drive lelama ni. naik kembang pungkok duduk lelama. Panda hanya di bilik hotel berehat sehingga Odah datang pickup ajak diner. Lama betul tak jumpa Odah, Last time masa majlis berbuka puasa tahun lepas. Tapi Takder la nak abik pics ngan Odah walaupun bawa camera.


23 April 2009, seharian bermesyuarat di Ibu pejabat. Satu keseronotkan bermesyuarat kat opis ni adalah waktunya terhad dan tak melibatkan waktu malam. Kalau mesyuarat kat Hotel... dari subuh shapiee sampailah dinihari pun belum tentu habis. Ini abis waktu opis boleh siap pergi SOGO dan kawasan sekitar.
P4230040 P4230073
P4230076


Pada malam yang sama, Odah dapat tiket teater Patung Kertas 2 yang di pentaskan di MATIC, ni kira persembahan untuk media dan malam tu ramailah wartawan yang sealiran dengan cerita itu ada di MATIC. Ceritanya ala-2 Ok, dan tak ramai yang kata ceritanya best...banyak part yang membosankan dan tak perlu. Bagi Panda yang seronotnya bila buat program Paper Dolls diakhir cerita.... APA-apahal bolehlah nonton nya kalau ada kesempatan 1 May ini. Sempat juga Panda jumpa junior cum student masa Panda mengajar dulu. Apa-apa hal, Thanks Odah tuk temahkan 2 hari:-P

Hari ke 3 Jumaat 24.04.2009 lawatan ke Komplek Industri di Batu Caves, jadual program dijangka samapai lewat petang, Tengahari balik ke Ibu pejabat dan Panda sempat singgah ke Pameran buku dan membeli beberapa buku yang entah bila boleh dibaca...


malamnya pula sempat dating dengan Norli, layan movie Queen of Langkasuka, Ceritanya mengisahkan keratuan Langkasuka, walhakl ceritanya bukan kisah Kedah, tetapi lebih merujuk kepada pemerintahan Acheh dibawah Ratu Hijau. Dari segi penceritaan, memang ala-ala dogeng walaupun berdasarkan kisah benar. Tapi teknik CGI nya memang boleh dibanggakan, dan lebih membanggakan cerita itu mengisahkan kesultanan Melayu di Nusantara.... Jadi kena nonton sendiri lah.

3 comments:

  1. ingat2... masa kat ekawan dulu yer..
    lama dah berlalu, br belajar berblog...

    ReplyDelete
  2. bznyerrr.. thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ittewww..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com