Saturday, April 4, 2009

Bukit Gantang P. 059

P3290367

29.03.2009 (Ahad) kami telah diarahkan beramai-ramai untuk berkampung di Changkat jering, katanya ada program kementerian 'MECD bersama pelangan'. Rupa-rupanya hari ini adalah hari pernamaan calon bagi pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan 2 tempat lain di Kedah dan Sarawak. Program yang persedaiaan dibuat dalam tempoh 4 hari. Hebat tak kami melaksanakan program adhoc... Tapi Panda bertugas sebagai penjaga booth agensi Panda jer....

Sebaik melepasi RnR Dataran Sungai perak, tetiba ada kesesakan jalan raya, Panda ingat polis buat roadblock bagi menyekat kehadiran orang ramai di Bukit gantang. Rupa-rupanya ada lori terbakar.

P3290372Align Center
Abang polis kepanasan berhampiran dengan mangsa terbakar itu

Akhirnya setelah hampair satu jam 1/2 di jalan raya dan lebuh raya, Panda sampai juga di persimpangan Changkat Jering yang letaknya di dalam Parlimen Bukit Gantang, daerah Matang. Sekiranya anda ke Perak, tidak ada daerah Taiping , kerana Taiping adalah pusat pentadbiran bagi 3 daerah kecil, iaitu Larut, Matang dan Selama yang disatukan. Jalan raya agak meriah dengan kenderaan dan juga bendera-bendera dari parti yang bertanding. Tapi bukan tempat kami mengadakan program yerk....

My creation

Menteri MECD tiba jam 5.30pm, lewat 7 jam dari waktu yang dijanjikan (?). panda pun tak tau scedulenya. Cuma kami diarahkan menunggu disitu sehingga menteri yang baru menang jawatan MT dengan bilangan kedua tertinggi undian. Cuaca di Taiping memang tidak menentu, Petangnay 2-3 kali huja, lebat pula tuw...

Menteri datang dengan kepanasan walaupun baru lepas hujan. Jadi kami semua dibambu dengan hebatnya... Jadi balch-balach yang nak menyedapkan hati Beliau telah mencadangkan program penutup pada malam esok walaupun tiada dalam jadual ataupun bujet. Maka pegawai kat situ pening kepala nak dapatkan crowd dalam 300 orang.

Apa-apapun, lepas solat magrib kitaorang cabut untuk menikmati mee udang yang terkenal di daerah ini sementara lain-lain kerja pemasangan khemah dilakukan oleh event manager ditengah-tengah ribut dan hujan. Panda pun memandu dengan amat pelahan akibat hujan yang berterusan sehingga ke Ipoh.

P3300493
Timbalan menteri (Kanan)

My creation

Seperti biasa, Menteri agak ceria apabila tiba pada malam kedua iaitu pada 30.03.2009 dengan kehadiran orang ramai yang memenuhi khemah perasmian dan juga sepanjang jalan di tepi simpang Changkat Jering itu. Maka ucapan demi ucapan bermula dari KSU MECD, kemudian Pengerusi MPUD, ADUN, Menteri Besar Baru Perak dan terakhir Menteri MECD sendiri. Ucapan-ucapan yang penuh semangat bagi membantu calon yang bertanding dengan kepenting memilih orang tempatan sebagi ahli parlimen. Isu-isu sekitar dan negeri juga dijelaskan dengan detail oleh Menteri besar bersama isu berebut mic anatara menteri besar baru dan lama di masjid ada malam sebelumnya. terkedu Panda mendengar semua itu....

P3300605

Acara yang ditunggu-tunggu oleh hadirin dan hadirat sekalian, Acara membahagikan cek-cek bagi pembiayaan TEKUN, SKM, PNS dan segala macam agensi di bawah MECD. Agensi tempat pada kerja dan abis bujet, takder apa nak dibagi.... Program tamat jam 12 malam +++ dan Panda sampai di rumah jam 2am. Sok masuk kerja sebab ada meeting ketua unit dipagi-pagi hari... penatnya...

Banyak lagi acara yang Panda kena hadiri sepanjang tempoh berkempen sehingga 07.04.2009 bagi membantu parti memerintah berkempen. nak buat camno..dah diarahkan macam tuw...

P3290478

P3290483

Promo- Sekiranya tuan-puan nak makan mee udang tapi tak berkesempatan ke Kuala Sepetang, bolehlah menikmati mee udang di Cawangan Nur Zetty dekat dengan simpang hiway Changkat Jering. Sekiranya masuk dari hiway Changkat jerig, susur ke kiri dan terus rapat kanan. tak sampai 100 meter dari trafic lihgt. Kedainya masuk ke dalam kampung tetapi ada signboard di tepi jalan itu. Ramai penggunjungnya, dan tempoh menunggunya agak panjang.

5 comments:

  1. Apsal kita tak bergambar hati tu yek?

    ReplyDelete
  2. aha... ada pic kita berdua. nanti klu sempat aku uploadkan...

    ReplyDelete
  3. http://markonzo.edu presbytery http://riderx.info/members/atarax-for-anxiety-atarax-25mg.aspx http://www.purevolume.com/listeners/Acyclovir http://profiles.friendster.com/nolvadex#moreabout http://riderx.info/members/aricept-5mg-aricept-generic.aspx invitational scoreboard

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com