Monday, September 1, 2008

Salam Ramdhan ... & Selamat Hari Merdeka + Babylon AD

Sepanjang minggu lepas, keadaan agak bZZ ngan outingnyer.. Pasal keja la, bukan jalan-jalan (Ambil kesempatan) Selasa ke Grik (Hulu Perak) kemudian ke Lengong, Kuala Kangsar dan akhirnya ke Sungai Siput. Takder pics yang menarik kerana aku drive dan bateri kamera aku abis lak. Rabu (27.08.2008) Bos aku dah demam, dia tak dapat join lawatan ini, Jadi Timbalan, BPI dan aku jer pergi ke Parit Buntar, Bagan Serai, Kemunting, Changkat Jering dan Kinta. Khamis kitaorang ke Daerah Batang Padang iaitu Slim River dan Bidor. Jam 3.00pm semuanya dah selesai, biasa mesti hampir jam 6pm baru habis.

Jumaat (29.08.2008)-Opis menganjurkan program Sambutan Israk Mikraj (Tak lewat ker?) dan I'ya Ramadhan dengan mengadakan ceramah (bukan aku yang bagi) serta jamuan tengahari (lepas ni sebulan xmakan siang).




Sabtu (30.08.2008)-Ke KL, banyak menda nak kena selesaikan, !st nak sain agreement sewa rumah kat Mentari. Tenant nak masuk 1 September 2008. Sama nak check Table top yang buat hari tur, Nampak macam tak ok jer (Ntah lah) Walaupun aste aku macam Queen Diva tapi mudah lak aku satisfy ngan menda yang ada:-(, pastu broker minta tambah heater dan dawai langsir. Baru jer dapat duit diposit, dah nak kena tambah lagi. Takperlah, Nanti aku gak nak dok situ (10 tahun lagi kot). Aku buat lain lah.

Petang tur, Cuba test try nak cuba The Garden GSC Signiture, Taklah Golden Class, just Premier Class jer. RM20. Thank Qwertz1985 temankan abang:-P & happy Birthday thz 3rd September 2008 ni. Sory xder present. Movie aku nonton...

Xlah best sangat cerita ini, dan ntah apa2. Mula jer ala-ala Ok, lepas tu endingnya memang very de dispointed... jadi memang tak di syorkan untuk di tonton...

Ahad (31.08.2008) Hari Kebangsaan ke 51, dan apa yang aku rasakan, ini la hari Kebangsaan yang paling sunggul seperti kata Chedet.com, kickdefella dan lain-lain political blooger. dengan bilangan bendera yang dikibarkan pada kereta ataupun bangunan. Berjimat sebab nak beli barang makan dan petrol kot.Aku cuma berada di rumah Aladin-aladin jer. Lepas lunch balik Ipoh... dan siapkan diri untuk menyambut Ramadhan...


01.09.2008 (Isnin)- Salam Ramadhan.. Ramadhan menjengok lagi, AlhamdulLILLAH, aku berkesempatan lagi untuk bersama-sama Ramadhan kali ini... Semoga ALLAH membenarkan aku menghabiskan Ramadhan ini...




Maaf
Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad,
apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak
melakukan hal-hal yang berikut:
* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya
(jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami
isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya."
Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak
3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang
meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat ,
dan dilakukan pada hari Jumaat.
Oleh itu SAYA TERLEBIH DAHULU INGIN MEMOHON MAAF

jika saya
ada berbuat kesalahan,
baik yang tidak di sengaja maupun
yang di sengaja , semoga kita dapat menjalani ibadah puasa
dengan sempurna..

1 comment:

  1. Salam Ramadhan al-mubarak... semoga kita berkesempatan melaksanakan ibadah ini dengan sempurna.....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com