Friday, June 6, 2008

Minyak Naik....

ntah lah..bla goment mengumumkan kenaikan harga minyak ni, dah 2 hari kepala aku tongteng... dengan kenaikan kos mendadak, isi minyak pun aku makin cuak, naik baik ada 1/2 tangki lagi minyak harga lama... dulu keta akun RM90 setong, lani congak-punya congak dah jadi dekatRM126 setangki...

Banyak menda lak aku nak kena rescedule perbelanjaan ni, naik baik masih dalam program mengurangkan lemak brlebihan... jadi makan pun sekali sehari..aku pun lebih kerap pening kepala... dan sakit kepala.

Bulan June bulan yang amt bZZ, buka sahaja dengan kerja, tapi juga dengan planning yang telah di rancang tahun sudah, baru nak dapat implemantasikan.. jadi aku akan tidak kerap nline bulan ni yerk.. antara lain jadual keja dan program aku bulan ini...

07.06.2008 (Sabtu)-Sambut menantu housemate aku, Naim kat melaka, memandangkan harga petrol naik, jadi aku tak jadi la pergi melaka, di ucapkan selamat pengantin baru yer - pic diorang ada post hari perpisahan bos... jadi paln aku nak nonton kunfu panda, xder geng la pulak..sesapa kat ipoh nak join? meh la kita gi tengok kat Ipoh Parade sok tengahari..

08.06.2008 (Ahad)- aku akan turun KL, petang skit kot, sebab flight aku pagi ke Kuching. Tak tau lagi nak lepak mana malam sok, ada cadangan rumah tumpangan (dah turun taraf sebab barang naik) untk memudahkan aku ke KL sentral jam 5.30 am pagi Isnin? aku xpenah la naik flight pukul 8am ni, salah aku gak dok sangap 2-3 kali nak pegi ker tak..patut naik flight kul 4 dah terawal beberapa jam... kan rugi masa tur..

09-12.06.2008 (Isnin-Khamis)- Flight 8.15am dari KLIA samai 10.15am lebih kurang la tur..mana aku nak melangut kat kuching yerk? check in jam 6++ lepas diorang tiba secara konvoi dr KL... dah lama tak ke kuching ni, last 2006 dulu. kekawan sema keja lak.. Balik khamis flight jam 4.15pm, jadi sampai dalam kul 6 gitur, terus balik IPoh, saba lepas ni nak cuti lgi panjang, sekarang ada 8 loans dalam tangan yang belum proses (baru terima tadi)..

13.06.2008 (Jumaat)-Pulun siapkan loan, hrap dapat aku buat kenduri skit pagi ni, tuk perjalanan aku nextweek nya.

14.06.2008 (Sabtu)-Majlis Anugerah Belia Negeri Perak. Katanya Menteri KBS akan turun, aku antara yang akan abik cenderamata pada hari tersebut.... abis progrm aku shoot ke ULu Langat semperna famili dayz Negeri Sembilan (Menda yang tak jadi pada tahun Lepas), kena pakai keta la, masih lagi mencongak bujet petrol ni...

15.06.2008 (Ahad)-Balik IPoh

16-17.6.2008 (Isnin-Selasa)-Pulun keje, selasa petang meeting, harap jangan jadi macam semalam la (5.6.08) siap sambung hari ni (6.6.08), meeting tak abis walaupun 1 fail jer..

18-29.06.2008 (Rabu-Ahad)- aku akan ke luar lagi untuk kali ke 2 tahun ni.... Doa dari ibu bapa, saudaramara, sahabat handai dan kawan-kawan di perlukan bagi menjayakan misi kali ini... Amin... InsyaALLAH

30.06.2008-Masuk opis (yer ker?)

01.06-04.07.2008-Kalau di jemput akan menyertai konferen PMD kat PJ, jadi ker? klu jadi di jemput ker? he he he...


last but not least..kak Fizah, sori tak datang makan mee kari malam ni, jiwa ada kacau... kesian kak pizah masak bebanyak, bukan tak nak datang.... cuma ada pening-pening lalat jer...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com