Thursday, January 10, 2008

Gua Tempurung, Perak

Salam Maal Hijrah....
dan hari ni cuti lagi la, aku, ateh n my new hmate g la jejalan sekitar Kinta ni, Cadangannye ke Gua Tempurung, kat jalan Gopeng-Kampar... Katanya Gua ni adalah gua terpanjang di Semenanjung Malaysia. Ada beberapa pakej dalam penjelajahan gua ni, dari pakej dry trip ke pakej wet trip. sebab aku bawak camera, jd abik dry trip la, bayaranya RM9/head.
Tapi sebelum ke sana Ateh bawak kitaorg g makan mee kari kat gerai limau tambun tur... yang best kat sini, penjual2 limau tambun ni akan berdiri bila dad customer berhentikan ketanya kat situ.... tapi aku xder la nak beli limau tur:-P


Ni la gerbang ke Pintu Gua Tempurung....
jalan masuk..tu ranjer yg lead kitaorg... sebab kitaorg lambat skit, jd kena kejar ranjer yg baru 5 minut masuk terdahulu...


Mulut Gua...tp bukan masuk kat sini.... Masuk kat sini la.kocik jo mulut yang bawah ni..kat atas nampak besar...Ateh sedang berposing kat mulut gua...
Oleh kerana aku masih blur ngan dslr ku ni, terkial2 la aku dalam gelap nak mengejas camner nak abik pics..dapat la beberapa keping walaupun xsemena mana pun... yang lain hancur.. frust gak, xper l..lain kali cuba lagi... tp next time nak cuba yg basah2 gitu...







mulut gua dari dalam....

Pemandangan Bukit yang terkandung di dalamnya gua tempurung....
Yang tak bestnya aku dah flat bila kuar gua ni... terpaksalah hmate aku drive... lepas tu makan lagi dibillion medan gopeng, layan jusco kinta city... n balik aku tertido..sok ada meeting pertama department aku di Ipoh ni:-P

2 comments:

  1. waaaa...limau tu sedap bro... ham dah pegi, max dah pegi, panda dah pegi... bilalah kita nak pegi ni Shah???

    ReplyDelete
  2. Ramai yg kata Gua Tempurung best, tapi Josh tak pernah gi lagi. Nanti kalo Josh gi Panda tunjuk jalan yek?

    Erm, Abg bear, nak ikut. Boleh kan, Shah?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com