Friday, December 20, 2013

Kuantan... sebelum banjir


November 2013, tiba-tiba bos telah mengarahkan panda dan 2nd Bos untuk ke Kuantan Pahang bagi mengendalikan Bengkel Bajet 2014-Cabaran dan Strategi. Lokasinya adalah di Kolej Profesional MARA di Indera Mahkota. Maka memulakanlah perjalanan selama 4 jam dari Kuala Lumpur ke Kuantan kiter....


Program adalah 2 hari sahaja, dan hanya berlangsung pada waktu bekerja, ini memberi peluang untuk panda beriadah di sekitar Teruntum. Hotel penginapan juga berda di tepi Sungai Kuantan. Hotel Sentral namanya. Kadar melebihi RM190 untuk satu malam, bilik famili. Pada masa kehadiran panda di sini, kebanyakan hotel telah penh di tempah oleh Kementerian Asas Tani, katanya ada program Hari Pertani dan Nelayan Peringkat Kebangsaan di Padang MPK3.




Kuantan mejadi semakin sunyi setelah jam 7 malam, waktu malamnya pula kawasan Benteng seumpama pekan mati. Semua kedai telah di tutup, punyalah susah nak cari barang walaupun air mineral.Nasib baik ada kawan-kawan yang sudi meneman.







Malamnya. Bos Pahang sempat bawa kami ke Ina Ikan Bakar di Tanjung Lumpur, kawasan makan-makan yang agak happening pada waktu malam. Banyak kedai dan pilihan. Apa yang seronok di pantai Timur ini adalah makannya lebih segar dan enak. Memang puas hati.





Sempatlah di hari terakhir selepas program, singgah sebentar di Pantai Teluk Cempedak yang memang cantik jelita. Malangnya seperti selalu, bateri camera sudah flat, hanya beberapa keping gambar sahaja sempat di snap. InsyaALLAH, lain kali boleh datang lagi ke sini.

1 comment:

  1. Seronok jalan-jalan di Kuantan ya... pernah dua tiga kali ke Kuantan atas urusan kerja, tapi tak sempat nak round2...huhu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com