Thursday, November 28, 2013

Pi Tanjung Makan Nasi kandar Penang

PA270259


Final entry for Penang, same day difference entry. Saja nak polish English yang lama dah berkarat ini. Cerita kali ini masih berkisah tentang Penang yang panda jengah pada 27 Oktober yang lalu. Destinasi kali ini adalah Georgetown atau lebih dikenali dengan nama Tanjung (betul ker?).

PA270346

   
Matlamat utama adalah menikmati nasi kandar Kapitan dan juga mencari Penang Street Art, Wall Painting. Tanpa meninjau maklumat atau brocher pelancongan. kira pakat redah ajer la.

PA270332

Tempat pertama di tuju adalah Armenian Stree, di situ terdapat beberapa mural yang terkenal. Jadi panda berula di situ dan mencari-cari di sepanjang dinding yang ada. Panda hanya jumpa 3 sahaja, iaitu giant cat, budak naik basikal dan budak panjat dinding. yang lain tidak ketemu.

PA270268
PA270267

Setelah itu kami terus menyusuri kawasan Amernian street hingga ke Masjid Kapitan Keling. Keseronokannya pabila hari minggu, kawasan ini agak lengang, yang ada hanyalah pelancong-pelancong yang gairah mencari mural di kawasan ini.

PA270330

PA270306PA270276


PA270282


JIka tidak larat untuk berjalan, pengunjung bolehlah menyewa beca roda tiga dengan kadar RM30 untuk menjelajah Penang Street Art, Wall Painting at Penang, harganya berbaloi.

PA270316

Oleh kerana masa yang terhad, panda hanya berlegar-legar di sekitar Tanjung sebelum menuju ke Lapangan Terbang Antarabangsa Penang. Walaupun penerbangan di tunda selama 2 jam. Tua di sana. Nasib baik perut kenyang.

2 comments:

  1. menarik lukisan-lukisan di dinding tu... :)

    ReplyDelete
  2. wow!!! wpun dah byk kali ke penang tp tak pernah pegi art street ni...good job bro. nnti bln dpn nak ke penang lg....mesti jengah kat sini...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com