Wednesday, November 13, 2013

Sepetang di Batu Feringgi, Penang

PA260179

Setelah selesai urusan di Taiping, panda terus kembali ke Penang, destinasi berikutnya adalah Pantai Batu Feringgi. Lokasi yang terkenal dengan pantainya yang bersih dan terdapat beberapa hotel bertaraf dunia di sini.

PA260136

Lokasi kami adalah Hotel Park Royal. Sempat juga panda menjengok biliknya, ala-ala room testing. Hotel ini berada di sebelah Holiday Inn dan tidak jauh dari Hard Rock Hotel yang baru di buka. Lokasinya agak strategik kerana berdekatan dengan pasar malam di Batu Feringgi.

PA260138

PA260155

PA260160

PA260157


Diskriminasi harga berlaku apabila menempah bilik-bilik hotel di Malaysia, tidak seperti panda belajar dalam subjek Hospitality, di Malaysia hotel lebih murah di tempah di third party services provider berbanding di laman web hotel itu sendiri. Bezanya berpuluh-puluh dan kadang kala beratus ringgit. Semakan di perbagai penyedia perkhimatan tempahan talian perlu di lakukan untuk mendapat lebih nilai wang anda. 

PA260173

PA260174

PA260186

Keadaan di Batu Feringgi lebih baik berbanding di Tanjung Bungah, pantainya lebih bersih dan tiada bau harrum dari sungai yang mengalir ke laut. Cuma kawasan mandinya agak terhad, mungkin kerana lokasi ini terkenal dengan obor-obor gergasinya. Bisa membuatkan mangsa yang terkena di hantar ke wad kecemasan. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com