Thursday, February 7, 2013

Rumah Terbalik aka upside down house


Destinasi jalan-jalan kami di Sabah adalah Rumah Terbalik yang pertma di Asia (katanya) yang terletak di Kampung Talibong, Batu 21, Jalan Talibong, Tamparuli Sabah. Bayaran masuk yang dikenakan adalah RM10 seorang. 


Lokasinya adalah diantara Kota Kinabalu dan Gunung Kinabalu, berada di kawasan perkampungan tetapi di jalan utama. Keunikan rumah ini adalah kerana ianya terbalik dan pengungjung perlu memandang ke atas untuk melihat susunatur perabut di rumah tersebut. Ruang rumah adalah 2 bilik tidur dan 1 bilik air.


Tidak sampai 10 minit anda akan habis menjelajah segenap ruang pameran. Pengunjung dilarang mengambil gambar di dalam rumah ini.


Paling unik adalah kereta kancil yang di gantung di luar rumah. Satu lagi di sini ramai pelayan-pelayan yang memakai t-shirt dan berkain batik, ini bagi menimbulkan mood berada di rumah.


Pengunjung boleh membeli tshirt dan barangan cenderamata ketika di laluan keluar dari kawasan rumah ini, atau boleh juga menikmati minuman sejuk di cafe yang di sediakan, harganya juga berpatutan.

2 comments:

  1. Tempat parking tu tak terbalik pulak macam rumah tu... kantoi...

    ReplyDelete
  2. 10 minit, 10 ringgit, no picture??? Alaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com