Monday, July 4, 2011

6 hari 5 malam di Cherating

Collages51

Cherating, Kuantan Pahang adalah antara destinasi popular bagi pengemar pantai di sekitar Kuantan. Kelebihan lokasi ini adalah kerana terdapat banyak deretan hotel dan resort terkenal sdi sepanjang pantai dari Bandar Kuantan hinggalah ke sempadan Terengganu.

2011-06-16 lpu

Seperti yang di maklumkan sebelum ini, Panda menyertai Bengkel Permurnian Latihan Pembentukan Usahawan di Holiday Villa Beach Resort & Spa selama 6 hari 5 malam. Bukannya datang untuk melamcong apatah lagi untuk bersuka ria.

2011-06-16 lpu1

Kebanyakan gambar-gambar yang diambil adalah selepas daftar masuk ke resort. Sebaik sahaja taklimat awal dilakukan Kami semua bertapa di dalam Estern Pavallion Ballroom dari pagi hingga lewat malam. Walaupun tempatnya cantik tetapi dunia kami hanya di dalam dewan.

serendah

Panda sempat juga menikmati satar yang amat popular di Kuala Kemaman apabila ada kelapangan di waktu petang. Kuala Kemaman juga terkenal dengan keropok lekornya yang lazat. Cuma panda tidak sempat untuk merasa nasi dagang ketika berada di sini.

Collages50

Hari ke 2 terakhir, panda mengambil kesempatan ke resort bersebelahan Holiday Villa iaitu The Legend Resort Cherating yang lebih besar dan gah.dari segi kunjungan The Lagend lebih ramai di kunjungi oleh orang muda berbanding Holiday Villa (Melalui pemerhatian singkat Panda).

Collages49

Seronok juga apabila sekali-sekala panda di letakan dalam dewan, diberi makan 6 kali sehari dan kerjanya duduk dan megadap pc sambil berdiskusi. Cuma tidak seronoknya bila balik, timbangan panda memberi impak tambahan. Banyak usaha perlu dilakukan lagi...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com