Tuesday, December 29, 2009

Langkawi 2009

PC229141
Panda mengambil keputusan untuk bercuti selama seminggu (4 hari) dengana alasan mengurangi cuti tahun yang perlu dibawa ke tahun hadapan. Cuti tahun ini masih berbaki 24 hari. Tahun hadapan dapat lagi tambahan 30 hari. Kali ini Panda bersama-sama rakan dari Brunei akan mengunjungi Utara Tanah Semenanjung Malaysia.
999OLYMP
Brunei tiba di Ipoh pada jam 17.45 di stesen Keretapi Ipoh. Sebelum itu sempat juga Panda menghadiri majlis pertunangan sahabat Panda, sekadar menjadi jurugambar amatur sahaja. Picsnya tidak dapat disiarkan disini kerana belum mendapat perkenan dari tuan punya diri. Sempatlah juga panda mengambil pics disekitar station tersebut. Banyak aktiviti diwaktu petang rupanya di situ....
Collages1
Panda memulakan perjalanan tepat jam 0830 (20.12.2009-Ahad) dari Jalan Ashby Ipoh menuju ke Kuala Perlis menggunakan lebuhraya PLUS dengan perjalanan hampir 300km. Tiba di Beseri, Perlis jam 1130 untuk mengambil tiket feri dari En Halid, agak sukar untuk mendapatkan kemudahan feri ketika musim cuti sekolah ini. Kemuadian kami makan tengahari di Keli corner Kangar. Kami menaiki feri jam 1430 petang dan tiba di jeti Langkawi 1 jam kemudian. Keadaan di jeti sangat sesak. Semua harga perkhidmatan agak tinggi termasuklah untuk menyewa kereta. Kami mengambil keputusan untuk menaiki taxi ke Pantai Chenang dengan kos RM24.
New Folder8
Petangnya, kami berjalan-jalan di sekitar Pantai Chenang sehingga ke Waterworld Langkawi, di sekitar Pantai Chenang terdapat banyak gerai-gerai kecil yang menawarkan harga pakej pelancungan berpatutan. Kami memilih untuk mengunjungi Pulau Dayang Bunting, memberi Helang makan (eagle feeding), dan Pulau Beras Basah kosnya sekitar RM35/head (kena pandai tawar menawar) untuk 4 jam perjalanan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com