Thursday, December 17, 2009

Dari Kerian ke Lengong....

PC158313

Sepanjang hujung minggu yang tiada aktiviti menarik untuk dilaporkan, hanya berenang-renag ditepian di kolam renang Stadium Ipoh. Pada 15.12.2009 (Selasa) Panda sempat mencuri peluang untuk mengadakan susulan keatas pelanggan-pelanggan yang bermasalah. Bukannya disebabkan oleh kemelesetan ekonomi, tetapi disebabkan bencana ataupun projek tidak berdaya maju. Halatujunya adalh daerah Kerian dan daerah kecil Lengong. Perjalanan dimulakan pada jam 7.30 pagi.

New Folder5

Destinasi pertama adalah Parit Buntar, Kerian, kemudian ke Tanjung Piadang, Kuala Kurau dan Sungai Kerpal. Suasana sangat mengasyikan, di tanjung Piadang, Padinya telah mula menguning. Sungai kelpal, baru sahaja menyemai benih. Penuh kehijauan, sejuk mata memandang...

New Folder6

Dari Kerian, kami meneruskan perjalanan ke Lengong, cuma sekadar di tasek Raban, melawat sangkar ikan yang tinggal puing-puingnya sahaja akibat banjir besar yang berlaku. Kesian atau rasa geram pun ada, Bukan kepada pelanggan tetapi kepada pegawai penilai projek.

New Folder6

Tasiknya telah dipenuhi oleh rumpai air yang menghijau. Cantik tetapi tidak bagus untuk ternakan tasek. Banyak tercemar agaknya. Maklumlah pokok getah sekeliling tasik. Sempat juga semasa di Parit Buntar makan nasi lemak kuning depan panggung Capitol lama, cubalah. Picnya tidak berapa menarik untuk dimasukan disini. tengaharinya Panda sempat menjamu selera di Restoren Tasek Raban. Kalu dari Kuala Kangsar, tidak jauh dari trafik light yang pertama dari tasik Raban. Sebelan kanan. Dapat menikmati ikan tasik yang dibakar bersama ulam-ulaman kampung yang unik.

PC158342

InsyaALlAH, bermula 20-27.11.2009 Panda akan mengunjungi wilayah utara, Langkawi (20-21.12.2009) Penang (22-23.12.2009) Kuala Lumpur (24.12.2009) bersama-sama dengan rakan dari Brunei.

PC158406

AlhamdulLILLAH, didalam keadaan gelora di Opis, biarlah Panda melarikan diri seketika. Biarkan orang yang berkuasa dengan kuasanya sehingga tersungkur. Sekurang-kurangnya kurang lah sakit hati. Nanti masuk ICU pula, seperti pengarah-pengarah yang berada di ibu pejabat:-).

4 comments:

  1. abg..
    gambar abg edit pakai pe ek?
    pastu, ur camera dslr brand per?
    the pic sgt superb!!

    ReplyDelete
  2. faham sangat...x student mrsm lenggong. Tasik Raban memang tercemar ya amat la...pernah jugak berenang kat dlm taik tu ada xtvt kayak. Balik2 je asrama baju memang kena tonyoh hbs-habisan la.

    ReplyDelete
  3. shah- used olympus E510, minimal editing with PICASA (boleh download free)

    Ana-mana2 artificial Dam memang mencemar alam sekitar...

    ReplyDelete
  4. Lenggong atau Lengong?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com