Wednesday, December 30, 2009

Langkawi 2009- siri 2

PC219035
Tanggal 21.12.2009 (Isnin), selepas bersarapan kami menunggu kehadiran tour pickup di lobi hotel, walaupun dijanjikan jam 0915 tetapi sekitar 1000 pagi baru tiba. Naik berakar juga kami menunggu. Jarak pick up cuma tidak berapa ratus meter sahaja, di sebelah Resort yang kami menginap, iaitu di Lanai beach. kalau Panda tau lebih awal baik Panda berjalan kaki sahaja.
New Folder9
Kami berkongsi bot bersama 7 sekeluarga yang datang dari Kuala Lumpur dan cucunya dari Australia, Keluaga berketurunan Potogis, amat ramah untie tu. Pada mulanya Panda ingatkan melayu kerana fasih bahasanya. Kami telah dibawa ke Pulau Dayang Bunting untu 1 jam 15 minit, kemudian memberi makan burung helang dan akhirnya ke Pulau beras Basah untuk mandi manda selama 1 jam. Selepas kelaparan, kami dibawa pulang melalui jeti di sebelah Porto Malai. Jam 3 petang baru kami tiba di hotel.
New Folder10
Kami bergegas pula ke langkawi Cable Car menggunakan kereta yang disewa dengan kadar RM80 sehari. Proton Wira yang bergegar-gegar bila RPMnya bawah daripada 1.5. Kehadiran pengungjung di Oriental Village langkawi Cable Car amat memberangsangkan. Kami beratur hampir 2 jam untuk menaiki kereta kabel. Keadaan angin yang agak kuat cukup mengerunkan.
PC219095
Setelah hampir sejam dipuncak Gunung Mat Chincang kami kembali ketanah rata untuk menikmati rojak buah dan Pasambor di pantai Kok bersebelahan Perdana Habour di telaga Habour.
PC219117
Perjalanan di teruskan ke utara Pulau dengan harapan untuk ke Datai, kami cuma tiba di pintu masuk Datai dan kembali kelandasan yang benar. Sempat juga singgah di Pantai batu Hitam, Pantai Pasir Tengkorak (lagi pics di flick.com) dan meneruskan perjalanan hingga kampung Awa dan ke Pekan Kuah untuk singgah membeli cokolat di Langkawi Mall. Disini sempat juga kami menikmati Oblong (Prosperity Burger jenama Malaysia). memang sejibik rasanya. bahkan lebih malaysian...
New Folder11
Masih banyak tempat lagi belum Panda kunjungi di Langkawi walaupun ini kali ke dua Panda disini. Harapannya Panda kan datang lagi. Next entry perjalanan Panda ke Pulau Mutiara pula...