Sunday, July 27, 2008

X-files 'I want to believe'

Sedar tak sedar, X-files dah berusia 15 tahun, bermula 1993, dan ditayangkan di Malaysia pada waktu itu di TV2, klu aku tak silap la. Ingatlagi, masa itu di tayangkan pada malam rabu dan memang menjadi tungguan aku. Drama ni memang menjadi fenomena ada waktu tu, ala-ala cerita serm yang ganas dicover zaman pemerintahan Tok Mat. Sebab cerita-cerita seram lain dah kena haram pada waktu tur.


Lepas tur timbul movie yang pertama pada 1998. Zaman tur Fox murder dah ala-ala nak lari (kira nak brenti dari X-files...) jadi macam recap cerita dari series jer dan takder resul dr x-files ni, tapi pengaruh alien memang banyak.
Semalam, sempat aku menonton kembali x-files 2 ni, setelah hampir 10 tahun tak menontonnyer. mengembalikan memory zaman skolah dan study dulu, sapa yang lahir awal 80'an dan kebawah (aku 70'an-tuo dah). Bila tengok ox Mulder yang dah nampak ala2 tua tur, makin terasa lak. Penonton pun kebanyakkan average seusia aku,golongan lebih muda tak nampak sangat. Mungkin kerana kurang promosi kot film ni.

Cerita kali ini, xder lak nak kaitkan dengan alien. Aku taknak spoil mood la, jadi g la tengok klu ada masa. Yang bestnyer, perkara yang lama aku tak buat, tengok wayang sesorang. hampir setahun kot, masa kat seremban dulu biasa gak. Bila jumper student atau pun staff soalan yang di tanya, dengan sapa tengok? Solo lagi takder orang nak teman, yang ada pun dah lari-jawapan kurang ajar aku. Kat Ipoh ni, ok lah. takder orang kenal. opismate aku pun semanya dah taraf atuk-atuk dan nenek-nenek, takde masa nak tgk wayang ni. Jadi takder la aku jumpe orang yang dikenali ketika masuk cinema.

Petang ni aku nak tengok 'Tebing Merah' lak, Beruang madu kata best...

2 comments:

  1. suka jugak citer X-FILES..
    but now,suka CSI..
    citer nya lebih kurang je kan..

    orang panggil u panda ke?hehe..saje tanya..

    ReplyDelete
  2. pawagam in Ipoh...? kat maner agaknya selain Kinta city huh? dah lama tak gi cinema kat Ipoh... last time bawak anak2 buah tengok citer Scenario aper ke benda jadahnyer...:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com