Tuesday, July 29, 2008

Red Cliff aka Tebing Merah


27.07.2008 (Sunday)- Dah lama tak cipta rekod masul cinema tiap hari, biasa la bila dah kesorangan (kembali sorang) ni takder aktiviti yang berfaedah sesuai dengan hawa nafsu serakah ini untuk di lakukan di Ipoh. Jadi abis nonton X-files semalam lantas termakan rekemen beruang madu, aku pun beli tiket cerita ni. tu pun dapat ala-la depan screen dah. Penuh panggung dan yang bestnya aku the odd one kat dalam cinema 6 TGV Jusco Kinta City ni.


Keseluruhan cerita ni memang best, cuma plotnya agak datar dansebab dah tengok bebrapa movie yang kisahnya berlegar tajuk yang sama sebelum ini, ada sedikit perbandingan dan ala-ala dah tau resultnya walaupun episod 2 akan di tayangkan pada Januari akan datang.
Aku taknak detaikan menda ini, baca kat beruang madu lah klu nak detail k...


Pelakunnya pun hebat-hebat belaka, sesuai lah dengan kosnya yang termahal dalam sejarah Film Hong Kong. Yang bestnya gabungan pelakon Jepun pun ada.

Apa-apa hal pun, boleh lah pakat-pakat nonton cerita ini. Film Malaysia(?) Belum keluar lagi yang sesuai dengan selera dan nafsu serakah aku lagi, cuma tunggu Mummy lak weekend ni.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com