Monday, November 17, 2014

Kudat- the last entry


Mimpi jam 1:55 pagi mengejutkan aku dari tidur, seakan peristiwa 30 tahun sangat dekat. Rindu membuatkan panda tidak bisa tidur. Ketika ini panda telah 2 minggu meninggalkan bumi Sabah. Menyahut tugasan baru yang entah bila akan berlangsung. Tiada di sangka Sabah menjadi assignment paling singkat setakat ini, hanya 8 bulan dan 15 hari sahaja. Baru sahaja ingin mengembangkan sayap yang lebih jauh di sana.


Kudat, bandar di hujung tanduk Sabah, 3 jam dari Kota Kinabalu. Sunyi tetapi cantik.Kali ke dua panda di sini. Bersiar-siar pinggir teluk yang jauh amat mendamaikan. Walaupun tidak berkesempatan melihat matahari jatuh ataupun naik. 


Ikan-ikan di Kudat juga murah erbanding di Kota Kinabalu, di esplanadenya pengungjung boleh menikmati ikan bakar dengan harga separuh dari harga di Kota Kinabalu, pilihan sahaja agak terhad, rasanya OK.








 


Itu sahaja untuk Sabah yang ingin aku masukkan. Walaupun 8 bulan di sini, ia memberikan 1001 kenangan manis. Terima Kasih buat Sabah yang membenarkan Panda bertapak dan berkhidmat di sini. Semoga bisa bertemu lagi.

1 comment:

  1. clock towernya unik yah kak, aku suka tuh muter-muter kota untuk cari clock towernya dan kayaknya di Malaysia hampi tiap kota punya clock tower.

    waktu awal tahun ke Melaka,sempat mampir museum arsitekturnya gitu, mereka ada list pembanguna clock tower di seluruh penjuru Malaysia.

    btw, kota-kota yang sepi kayak gini kadang lebih menarik loh, aku sendiri udah cape sama berisiknya kota besar, pengennya kalo ada kesempatan pindah kerja ke kota yang lebih sepi gitu heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com