Saturday, September 6, 2014

Viva de Palestine


Palestine - Peristiwa ini berlaku pada 2 Ogos 2014 yang lalu, hari raya ke enam. Kali ini panda beraya di Pahang, dan pulang ke Kuala Lumpur lebih awal dengan harapan dapat menyiapkan laporan 'Independent Study' yang telah melebihi tempoh yang ditetapkan bersama-sama assignment lain yang sedang menimbun.



Ini kali pertama panda menyertai demostrasi(?) halal di Dataran Merdeka (Mendapat permit dari Polis), lagipun panda bukanlah orang yang tegar untuk berada di kalangan khalayak. Lebih suka suasana private bila makin berusia berbanding suasana bingit.


Katanya program bermula jam 3 petang dan di hadiri beberapa pesonaliti tanah air, semasa ketibaan panda pengerusi (?) Aman Palestin (perlu di pengesahan) dan kemudiannya diikuti oleh Faizal Tahir. Tiada nyanyian cuma teriakan kata-kata semangat sahaja.










Kehadiran boleh di katakan 40%-50% Dataran Merdeka, majoritinya adalah Melayu dan Arab. Selainnya adalah Pelancong yang terpinga-pinga memasuki Dataran Merdeka. Terdapat beberapa orang aktivis (?) dari parti Sosialis yang 'menjual' akbar keluaran parti tersebut di tengah-tengah padang.



Waktu program ini berlangsung, mood cuti panjang dan kebanyakan warga Lembah Kelang masih lain berada di kampung merencatkan kehadiran. Panda pun berada di dataran sekitar 1 jam sahaja sebelum ke Sogo untuk memeriahkan suasana di sana pula.

*Penafian - Karangan ini ladalah berdasarkan pengalaman dan pandangan peribadi penulis. pembaca perlu medapatkan rujukan dari sumber lain bagi mengesahkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com