Sunday, October 7, 2012

Panda dan Perempuan Seher - siri 1


Al kesah satu cerita dahulu kala, adanya seorang perempuan seher yang menjadi permaisuri yang evil. Usia perempuan seher ini telah melebihi 2,000 tahun usia genapnya... Beliau di kelilingi oleh jeneral-jeneral yang berupa tikus modok yang bermuncung amat panjang. Hamba rakyatnya berkerut dahi setiap hari demi mengharapkan sesuap nasi. Cerita ini sama seperti cerita Snow white and the huntman, versi 'the twilight saga' kerana heroinnya yang tiada nafsu di mukanya adalah orang yang sama manakala cuma heronya berkerja part time sebagai 'Dewa Petir'.


Ceritanya bermula apabila panda yang sedang terbang di kayangan di panggil balik oleh 'ketua manusia' untuk kembali berkhidmat dengan alasan takut panda terbang lebih jauh hingga ke  langit 7 dan mencapai kehidupan yang hakiki sebelum mereka. Dalam perjalanan pulang bagi megadap 'Ketua Manusia' panda telah tererangkap dalam taufan api hingga terpelanting di bumi perempuan seher itu.



Maka panda telah di tangkap dan di kurung di dalam keranda yag kecil. Panda tidak di benarkan membongkokkan diri tetapi hanyalah tegak semata-mata. Maka bertitahlah peremuan seher itu. "Beta tau siapa kamu, Beta telah hidup 2,000 tahun di sini, tiada siapa yang pernah menentang beta! Beta bangga dengan apa yang beta usahakan. Janganlah kamu mengubahnya... Apabila kamu di sini, tunduklah di bawah telunjuk beta". "Kamu hamba telah menjadi tawanan beta, kamu kena bangun sebelum ayam berkokok dan tidor selepas murai berkicau. Kamu tidak di benarkan keluar dari tempat ini tanpa kebenaran beta. Seluruh hidup kamu adalah untuk beta!". 



Maka, tersekelian kalinya, terkurungan panda di dalam keranda kaca itu sambil melihat kegusaran rakyat jelata dan general-general yang bermuncung panjang mencari peluang untuk melarikan diri...

7 comments:

  1. Walaupun panda tkurung n idup tseksa di bwh kuasa si seher..si panda ttp bpeluang tuk melarikn diri ngn mbuat pakatan ngn tikus2 mondok tuhhh....

    ReplyDelete
  2. Welcome to reality

    ReplyDelete
  3. huhu....welkem to the radical club:))

    ReplyDelete
  4. Bila mau sambung daa...bahan mcm byk jerrr

    ReplyDelete
  5. Bila mau sambung daa...bahan mcm byk jerrr

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com