Friday, June 1, 2012

Krabi - Cerita akhir


Sekadar menggulung cerita kerabi, hamir sebulan untuk ke pengakhiran siri ini. Sejak 2 menjak ini kehidupan yang tidak tentu arah menyebabkan akiviti-aktiviti lazim menjadi sukar untuk di teruskan. Hampir 14 minggu tdak menonton television apatah lagi siaran tv nasional.


Walaupun di tahap tepu ini, ada teman-teman sekelas mangajak ke luar nega menggunakan keretapi, tetpi tidak dapat dipenuhi kerana keperluan -keperluan untuk menghadiri seminar dan bermacam rupa program lagi.

phat tai

embali dengan cerita Krabi. Apa yang panda sukakan bila berada di Thailand adalah makanannya yang mempunyai rasa yang sangat 'lengkap'. Masam, manis, masin di adun sebegitu rupa. Sesuai dengan lidah manusia. Mat Salleh beratur untuk menikati ayam panggang, pulut mangga ataupun phat tai.


Satu lagi, mereka akan maklumkan kepada pelanggan sekiranya di dapati pelanggan mempunyai pewatakan muslim bahawa mereka tidak menyediakan makanan 100% halal. Air buah-buahannya juga pelbagai, dengan Bath40 boleh menikmai kelapa lemon shake yang menyegarkan. Satu lagi keunikan adalah barangan seprti buah-buahan boleh di tinggalkan di gerai tanpa penjaga. Tertanya-tanya juga dalam hati tidak ada pencuri kah di sini?



Selain itu, jika berjumpa telur ayam bakar jangan lupa untuk mencuba, selain keladi purple yang digoreng ranggup. Aiskrim cendol un sedap.


Foto diatas adalah tempat menunggu bas,

Panda pun tidak sabar menuggu utuk trip berikutnya. Akhir bulan Jun ini. Visa pun masih belum dibuat permohonan. Perlu sedikit rehat sebelum meneruskan ke semester yang berikutnya...

3 comments:

  1. Lama dah ngidam nk gi krabi..tp p phuket dulu

    ReplyDelete
  2. asaalamualaikum cute PANDA...salam kenal dari Nekcik...ini antara destinasi yang Nekcik ingin terokaiii..hi..hii tunggguuu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com