Sunday, January 1, 2012

Welcome 2012, Good Bye 2011...


Selamat tahun baru 2012 buat semua, suasana di Kuala Lumpur agak sunyi. Ramai yang masih tidur agaknya selepas bersengkang mata menunggu prtunjukan bunga api ketika kiraan tahun baru jam 12:00 tengahmalam tadi. Panda hanya berda di kediaman sambil melihat dari tingkap yag sentiasa terbuka. Bunga-bunga api bertebaran di seluruh Kuala Lumpur.

Di tahun baru ini, Panda ingin berkongsi resolusi travel panda bagi tahun 2012, walaupun mungkin tidak akan menjadi kenyataan semuanya. cuma seronok meletakkan angan-angin ecara bertulis supaya ia lebih mudah di visualkannya. Panda akan menjadikan 2012/13 adalah tahun menjelajah dunia. Tertakluk kepada perubahan.




Resolusi 1: Buenos Aires, Argentina 

Ini masih tidak berketentuan, ibarat kata kaki berangan, 'No ticket, No Talk'. Ini kerana Malaysia Airlines akan menamatkan route ke Buenos Aires melalui Capetown pada awal Februari ini. Sekiranya ingin mengambil peluang, perlu merebutnya pada Januari 2012 ini sahaja. Mamandangkan panda tidak boleh meminjam wang zakat sebelum menggunakan wang tabungan am, Ini menjadi halangan buat masa ini kecuali menggunakan tabungan khas.


I


Resolusi 2: Krabi Thailand

Menggunakan penerbangan AirAsia AK804 Sunday 29 April 2012 dan kembali A805 Wednesday 02 Mei 2012. Lama sudah tidak melihat laut dan juga ke Thailand.


Resolusi 3: Osaka Jepun

AK D7 532 Wenesday 27 June 2012 - AK D7 535 2 July 2012. Pada masa yang sama pada tarikh ini, kami di Malaysia Airlines akan sibuk dengan penerbangan pertama Airbus A380 dari Kuala Lumpur ke London. Ke dua-dua program ini memang amat menterujakan.Harap dapat kelulusan cuti.


Resolusi 4: Sebahagian Europe

Perancangan sekitar September 2012, sebab kontrak panda akan tamat pada Oktober 2012 sekiranya tidak di sambung untuk ke cycle 2 sessi 2013. Cadangan adalah mengikuti program kelanaconvoy selama 16 hari. bermua di London, ke Amsterdam, Volendam, Frankfurt, Fussen, Innsbruck to Venice, Florence to Rome, Rome to Pisa, Swiss Alps, Lauterbrunnen & the Swiss Alps, Paris, lastly Paris to London.


Materialnya pula, masih menunggu kemunculan iphone 5 yang di warwarkan sekitar September 2012. Jika tidak iphone 4s pun dah kira bagus. kontrak Iphone pada pun akan tamat pada bulan Jun 2012 nanti.


Ini antara gadget anda inginkan untuk 2011, tetapi tidak sempat untuk mencapainya. Tunggu 2011 untuk Ipad 3. Dijangka akan muncul pada March 2012. Sabar k.

Sesuatu yang compact tetapi pintar. senang di bawa kemana-mana. bolehlah panda letakkan dalam kereta sahaja. menarik bukan?


Apapun 2012 mungkin lebih berliku. Perbindahan dari Subang ke KLIA Support Zone, menyelia rumah yang tidak di huni, ketidaktentuan politik. kezaliman terhadap mahasiswa dan pencinta demokrasi, penyelewengan dana awam yag berleluasa akan memberikan impak yang akan besar kepad hidup panda dan masyarakat Malaysia kesemuanya. Kita berada dalam era yang tidak pernah erfikir pada masa dahulu... Anyway enjoy the New Year Holiday....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com