Thursday, August 26, 2010

ADFIM Ithmus program @ Jawi


Meniti hari-hari terakhir di Ipoh, Panda mengambil kesempatan untuk berkongsi tempat-tempat makan yang dikunjungi semasa berada di Jawi, Seberang perai Selatan. Program berlangsung selama 6 hari bermula 19 - 24 Julai 2010 yang lalu. Dihadiri oleh wakil-wakil Institusi Kewangan Pembangunan (Development Financial Institution) seperti Bank Rakyat, Bank Simpanan Nasional, Agro bank, SME bank, AIM, TEKUN, MARA, PUNB, MIDF dan CGC.

Bila dah ramai-ramai ni, kami mengambil kesempatan untuk merasai kehebatan mee udang Penang. Kami telah berkunjung ke Sungai Dua, Seberang Perai Utara untuk menikmati mee udang Pak Ngah. Lokasinya tidak jauh dari susur keluar Sungai Dua. Sebelah kiri jalan ke Sungai Dua selepas kedai Kuew Teaw Udang. Rasanya bagi Panda lebih enak berbanding di Kuala Sepetang (Restoran yang Panda cuba sebelum ini, kedai lain Panda tak tau).

Sehari sebelum hari terakhir program, kami dibawa oleh staff Bank Rakyat Jawi untuk menikmati Kari ikan Sembilang yang terletak berhampiran dengan sempadan Perak-Penang jalan lama. Sebelah kiri dari pekan Nibung Tebal ke Parit Buntar. Pilihan lauk pauknya banyak dan sangat lazat.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com