Monday, January 4, 2010

Penang

PC239388

Sebelum meninggalkan Langkawi pada 22 Disember 2009 (Selasa) jam 11.30 pagi, sempat juga kami mengambil gambar di sekitar Dataran Helang, Kuah. Perjalanan diteruskan ke Pulau Pinang selepas makan tengahari di Warung Keli, Kangar. Dikesempatan ini, sempat juga Panda meninjau UiTM Arau, tempat Panda belajar untuk Pra hingga diploma (Jul95-Okt98). Banyak perubahan berlaku setelah 12 tahun berlalu. Rindu betus suasana belajar dulu.

New Folder12

Kami tiba di Penang sekitar jam 4.30 petang dan terus ke Flaminggo Hotel di Tanjung Bungah, pantainya cantik. diserikan lagi dengan bau-bauan dari anak sungai yang tersekat. Petangnya kami hanya bermundar-mandir sepanjang Pantai dari Hotel hingga ke Masjid yang tidak berapa nak terapung di Tanjung Bungah. Malamnya, Lie Penang pickup kami dan membawa kami makan di Patai Road, Butterworth.

Collages2

23 Dis 2009 (Rabu) kami memulakan jalan-jalan keliling Penang dengan mengunjungi Butterfly Farm di batu feringgi, Cantik Rama-ramanya, selain rama-rama ada juga Iguana, kura-kura dan itik dipamerkan disini. Kemudian kami melalui Taman rekriasi yang ada tasik buatan untuk ke Balik Pulau dan teri ke Kok Lek Si Temple di Ayer Itam.

Collages3

Di tangga naik ke Tample ini banyak gerai yang menyediakan cenderahati yang amat berpatutan harganya. Disini kita dapat melihat panorama bandar Goergetown yang separa. Kira dengan jelas la.

Collages4

Rancangannya selepas lawatan ke Temple, kami ingin ke Bukit bendera, tetapi waktu menunggu melebihi 4 jam, kami memutuskan terus ke Tanjung untuk melihat warisan duni UNESCO, kami meletak kereta di Perangin Mall dan berjalan kaki tanpa menyedari kami telah melalui warisan duni. Sepatutnya setiap bangunan yang disenaraikan sebagai warisan dunia diletakan papan tanda. Pelancung Mat Salleh pun keliru inikan pula orang tempatan. Selepas perkena susu Badam kami kembali ke Hotel untuk rehatkan badan.

New Folder13

24 Dis 2009 (Khamis) sebelum meninggalkan Penang dan melepaskan hajat, sekali lagi kami ke Bukit bendera, kali ini kami hanya perlu emnunggu selama 1 jam 15 minit. Walaupun tiada apa yang menarik dipuncak Bukit Bendara, tetapi udaranya yang sejuk an segar amat menyamankan. Segar ajak...

PC239268

Jam 1 petang, kami berjaya keluar dari Pulau Pinang melalui Jambatan (datang dengan Feri) dan terus ke Ipoh untuk menyelesaikan masalah kewangan Kal. Jam 5 petang terus ke Kuala Lumpur untuk satu malam.
25 Disember 2009 selepas sarapan, Panda menghantar Kal Omar ke LCCT, beliau akan ke Jakarta selama 4 hari. Panda kembali ke Kuala Lumpur untuk aktiviti 'dating' Panda. Sempat juga Panda menghadiri Party Boxing anjuran Jay Mohd di Pantai hill Park (26.12.2009).

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...