Saturday, October 4, 2008

Raya oh Raya (Cerita Sebelum Raya)

29.09.2008 (Isnin)- Selepas solat subuh di rumah zainor, aku memulakan perjalanan balik ke rompin, dari Flora Damanasara terus ke Seremban, Kesihatan amatlah tak bagusnya dan mengambikl keputusan untuk mengunjungi klinik di bandar Sri Jempol, Singgah di pejabat Jempol seketika untuk menziarahi rakan-rakan lama, rindu betul:P tapi xder skandal ok, sema dah jadi laki dan bini orang..Xsempat nak skandal2 pun.

Ingatkan dapatlah MC, tapi selain 3 serangkai, deman, selsema dan batuk, aku kena alergik kat mata. Klu sakit mata boleh MC, selamat cuti tahunan aku. Tapi doctor Othman refuse nak bagi mC dan ubat mata pun dia tak bagi, cuma suruh jaga makan, xleh berminyak dan pedas, tak beraya la nampaknya:(.

tepat jam 10 ++ meneruskan perjalanan ke Rompin....

Isi petrol kat stesen Muadzam Shah... Beratur panjang...

Stesen MARDI di bukit Reban(?) Muadzam Shah...Lepas UNITEN...
Atlast sampai gak aku kat Rompin...
Stesen bas Kuala Rompin
Jalan masuk kampung aku, Kampung Kolam:P
Alamak tak cukup 0.5km jer nak capai 550 dari Ipoh ke Rompin, Tapi Ipoh pun aku start kira dari Medan Gopeng, klu dari rumah aku kat Jalan Ashby tu, tambah 10 km lagi.

Samapi dalam jam 2 gitu, bekalan air lak takder... terpaksa la pergi masjid untuk solat KJamak Zohor dan Asar, Aku yang palig lewat sampai di kampung. Adik beradik lain dah ada...
Malam berbuka puasa, reramai, sehingga terpaksa dapatkan bekalan makanan tambahan di KFC Kuala Rompin... Xcukup bujet nasi...

30.09.2008 (Selasa)- keadaan alergik aku makin teruk, so, dok rumah sahaja menganyam ketupat, sementara menunggu raya esok hari....

Terpaksa la pakai kacamata besar nak cover mata...cerita lain akan di sambung bila aku dapat sambungan internet nanti..

saifuddin ahmad dari KFC Kuala Rompin 10.00pm....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com