Thursday, August 21, 2008

Ayat-ayat Cinta




Sory lah tuan-tuan, bukan takder masa nak tulis, tapi takder idea nak tulis apa. Banyak perkara yang berlaku. Membuatkan hati bertambah sunggul. Hari ini agak bertambah pulih seketika. Aku pun tak tau kenapa? kenapa yerk?Mesti Kak Shah nak tau kan kan kan....?

Semalam, 20.08.2008, tarikh yang aku nanti-nantikan. Tetapi apa yang dirancang tidak terjadi. Lama juda aku menunggu tarikh ini, since 20.03.2003 lagi. belum ada rezeki lagi kot. jadi aku ada 2 tahun lagi untuk memastikan mimpiku menjadi kenyataan. Tahun depan gak sukar, kerana 20.09.2009 berada dalam bulan Ramadhan. kan terbabas, kena bayar fidhiah lak...

Semalam jugak, aku menonoton filem ini.. Ayat-ayat Cinta, aku tunggu cerita ini sejak aku ke Indonesia last April. ketika disana, movie ini barusahaja habis ditayangkan di bioskop. DVD atau VCD belum lagi dikeluarkan. Film yang mendapat sambutan positif dan katanya telah ditonton oleh 4 juta orang di Indonesia. Semasa ditayangkan di Malaysia sekitar Jun yang lalu. aku tidak berkesempatan. Ia ditayangkan di KLCC dan Summit USJ sahaja. Masa itu aku berada di Makkah dan bila kembali, dah abis. Sambutan amt dingin dan sepi sekali. Promosi pun amat kurang. Klu tak ke Indonesia memang tak tau pun cerita ini wujud.

Aku pun tak tau nak kata apa yang bestnya fil ini. Tapi yang aku tau, film ini memang menyentuh hati dan kalbu aku. ala-ala syahdu dari mula hingga akhir. Terasa, masih adakah lelaki seperti Fahrin atau wanita seperti Aisya dimuka dunia pada hari ini. Entahlah. Aku pun ala-ala nak jadi lelaki suci gitur...

Apa-apa hal pun, Bolah lah dapatkan dvd atau vcdnya di pasaran klu nak tau pasal movie ini. Sesuai untuk semua, bukan untuk muslim dan muslimah jer k. Dan hayatinya lah...

2 comments:

  1. kita pun suka tarikh ni...20082008...tp xde rejeki gak...pastu su pun kata kat mak nak 20102010...mjlis buat 21102010...my befday...yes yes...hope ada rejeki lak...sori ye nyampuk...hehehe...

    ReplyDelete
  2. ok laj Su..klu susah2 panda pun boleh dijadikan rezki..(siap offer lagi)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com