Monday, October 21, 2013

Si Tanjung yang Gemok di Tanjung Pahang


Sebelum panda on the road lagi, suka kiranya untuk update entri kali ini. Lokasi adalah Tanjung Pahang yang berada di sempadan Pahang-Johor di Tanjung gemok, Rompin. 24km dari Kuala Rompin dan 1 km dari pekan Endau. 


Kedudukannya di Kuala Sungai Endau menjadikannya agak berlumpur, tetapi mempunyai panorama yang menarik dan cantik. Sekiranya cuaca baik, pengunjung boleh melihat Pulau Tioman dengan jelasnya dari sini.


Panda tiba di sini ketika matahari telah terpacak di atas kepala. Bahang mentari agak perit menjamah kulit pipi yang gebu. Pengunjung boleh dikatakan zero kecuali menjadi tempat memancing yang strategik.



Di sini juga terdapat kampung tanpa wayar. Papan tandanya berada di dalam semak samun di pantai ini. Sejauh mana keberadaan wifi di sini tidaklah panda mencubanya. 


Kenkangan masa banyak menganggu perjalanan hidup buat masa ini. seakan-akan tidak cukup 24 jam yang ada. Tidak sabar untuk menghabiskan semester, menulis journal untuk di dihantar sebelum akhir tahun ini. Tahun depan, tumpuan hanya untuk peperiksaan penuh pada Mac, dan pembentangan proposal pada awal Jun. Harap semuanya berjalan lancar.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com