Monday, November 26, 2012

upgrade to 3.5 version...


Diam tidak diam panda telah melepasi separuh usia, rutin kehidupan semakin ketat. Berada di ruang kecil selama 14 jam sehari kadang kala agak membingitkan. Tetapi, hari kehari panda mula menyesuaikan diri. Cuba menari megikut rentak yang di mainkan. Walaupun kerap kali terpijak kaki sendiri. Harap-harap makin cepat belajar untuk tempoh yang amat singkat ini. Semuanya tinggal dua minggu sahaja lagi bagi panda menghasilkan karya maha agung tahun 2013.


Kamera juga telah berabuk, sudah lama tidak keluar dari sarungnya, kesian... Dulu saban minggu ku kelek ke sana ke mari, seperti seperti menjauhkan diri. Ikan-ikan di kolam telah tiga kali di ganti, semuanya mati kelaparan. Sia-sia, ikan koi yang telah bersedia untuk dituai mati kebuluran tiada perhatian.


Langkah perlu di teruskan, kerana bebanan terus meningkat. Masa telaah aku hanya tinggal 4 tahun lagi, waktu untuk panda berlari dengan lebih laju. Agar tidak ketinggalan. Mungkin selepas ini tiada lagi cerita-cerita perjalanan, tetapi lebih kepada cerita-cerita kemanusiaan, jiwa yang tanpa ilustrasi. Panda harap panda tidak berubah jauh walaupun hidup panda terus berubah....

1 comment:

  1. Byk kn bsabar ye mr panda
    Insyallah jln yg cerah tbentang luas
    Blari2 selagi boleh...bjalan selagi mampu..
    Perlu bgerak walau perlu bgerak

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com