Sunday, April 22, 2012

meredah lumpur di Kuala Pontian



Brsemperna dengan cuti Pertabalan DYMM Di Petuan Agong pada 11 April 2012 yang lalu, panda mengambil kesempatan menambah 2 hari cuti sebelum untuk pulang ke desa. Saja mengurangkan tekanan sejak berkhidmat dengan 5 pasukan yang berbeza-beza objektifnya.


di kesempatan ini, panda sempat berkunjung ke Kuala Pontian di Rompin, jaraknya lebih kurang 15 km sahaja dari bandar baru Rompin. Memandangkan waktu ini baru sahaja selesai musim tengkujuh, pantai di Pantai Timur adak berlumpur dan di penuhi dengan sampah sarap.


Tetapi tempat ini menjadi tumpuan pemancing ikan duri dan gelama, tempatnya tenang dan sunyi. Walaupun tiada kemudahan bertaraf 5 bintang di sini.

Sesekali dapat meninggalkan sesibukan kota amatlah di hargai, dapat tidor sepanjang hari tanpa di ganggu oleh sesiapa, kemudian makan dan makan lagi. Tanpa melalui kesesakan lebuh raya bertol, parking mengikut suka adalah sesuatu yang amat dialu-alukan.


Mula bosan dengan kehidupan yang menyesakkan. Panda ada sekurang-kurangnya 5 tahun lagi untuk berada dalam keadaan ini, semuga semuanya berakhir selepas itu. Target? Migrasi ke Antartika pula. Boleh?


 Itu angan-angan aja, selepas hutang bersama organisasi temetrai, panda tidak dapat tidak terpaksa berada di Malaysia hingga berumur 65 tahun, misi untuk menjadi missionary mungkin terkubur. itulah bahana nya hutang. Impian untuk merentas 7 benua menyebarkan hidayah semakin kelam di depan ...


Tetapi tidak perlulah pembaca tersinggung... yang penting hidup mesti di teruskan.... Soalannya, apakah benda bujur yang panda lampirkan di gambar di atas?

1 comment:

  1. berpuluh tahun ditinggalkan.. sesekali dtg bertamu menitik saga yg hilang

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My World Travel....

my world traveller...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com